ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Βιβλιοθήκη | Τουρισμός | Γεύσεις | Τέχνες | Απόψεις |

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

Αυτό κι αν είναι είδηση. Η Ρωσική κυβέρνηση προχώρησε σε μια ιδιαίτερη σημαντική απόφαση για τον Ελληνισμό και τα Ελληνικά γράμματα.
Το υπουργείο παιδείας ανακοίνωσε ότι τα Ελληνικά θα διδάσκονται στα σχολεία της Ρωσίας ως ξένη γλώσσα επιλογής από τη 1η Ιανουαρίου 2017.
Τη σχετική απόφαση και έγκριση των εκπαιδευτικών εγχειριδίων υπέγραψε η Ρωσίδα υπουργός παιδείας Όλγα Βασίλεια.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, της υπουργικής απόφασης είχε προηγηθεί σχετική πρόταση για τη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως γλώσσας επιλογής από την έδρα Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Κουμπάν στο Κρασνοντάρ (νότια Ρωσία), στο πλαίσιο της πολιτικής της χώρας για τη διδασκαλία των γλωσσών των μειονοτήτων της περιοχής. Τελικά αποφασίστηκε η εκπαίδευση στα ελληνικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα να παρέχεται σε όλη την επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας και συγκεκριμένα στην Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ικανοποιημένοι, γιατί φτάσαμε σ’ αυτό το σημείο, να είναι ορατή η εισαγωγή της ελληνικής γλώσσας για πρώτη φορά στα ρωσικά σχολεία. Είναι ένα επίτευγμα που χρειάστηκε αρκετά χρόνια προετοιμασίας. Τα εγχειρίδια για τη διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας ως γλώσσας επιλογής, ως μιας από τις ξένες γλώσσες που θα μπορούν να επιλέγουν οι Ρώσοι μαθητές στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και στις πρώτες του γυμνασίου είναι έτοιμα. Ετοιμάστηκαν με τη δουλειά που έγινε κυρίως στο Πανεπιστήμιο Κουμπάν»

δήλωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, σε συνέντευξη Τύπου, για την παρουσίαση της νέας προσπάθειας, στην οποία καθοριστική υπήρξε η συμβολή του σταθερού προγράμματος του ΑΠΘ “Ιάσων”, για την ίδρυση και πρακτική ενίσχυση πυρήνων ελληνικών σπουδών στα πανεπιστήμια της παρευξείνιας ζώνης.

mathima-ellinikon

Το επίτευγμα αυτό έρχεται σαν αποτέλεσμα πολύχρονων προσπαθειών του ΑΠΘ για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας στις παρευξείνιες χώρες», σημείωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ.
Συγχαρητήρια λοιπόν στο ΑΠΘ και στον Πρύτανη Π. Μήτκα για τις πολύχρονες προσπάθειές του. Για να δεχθεί το Ρωσικό Πανεπιστήμιο και να εισηγηθεί την καθιέρωση της Ελληνικής γλώσσας στα σχολεία της Ρωσικής επικράτειας, σημαίνει ότι έγινε πολύ καλή δουλειά και εξαιρετική προσπάθεια η οποία εστέφθη από απόλυτη επιτυχία.

Από την ανακοίνωση όμως δε φαίνεται πουθενά η συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας. Θα μου πείτε ότι, στο υπουργείο ασχολούνται με τις μεταρρυθμίσεις.
Κάθε Κυβέρνηση και ειδικά στο Υπουργείο Παιδείας κάθε υπουργός φαίνεται ότι έχει τάμα. Να κάνει μεταρρυθμίσεις. Αν το ψάξετε λίγο θα διαπιστώσετε ότι από τη μεταπολί- τευση και μετά κανείς υπουργός δεν έχει μείνει έξω από τις μεταρρυθμίσεις.
Με πολύ σοβαρότητα μάλιστα. Ο ένας βάζει οξεία στο Έψιλον και ο άλλος περισπωμένη στο Όμικρον. Ο ένας μεταρρυθμίζει τα μαθήματα για τις εισαγωγικές στα ΑΕΙ και ο άλλος τα αλλάζει. Για θυμηθείτε: Έξι μαθήματα στις εισαγωγικές, όχι τέσσερα. Πάνω από τη βάση σε όλα τα μαθήματα, κάτω από τη βάση σε μερικά. Τρείς, κατευθύνσεις ο ένας, δυο ο άλλος και πάει λέγοντας.
Άσε την Επαγγελματική εκπαίδευση που την έχουν κάνει μπάχαλο αλλάζοντας ουσιασ- τικά μόνο τα ονόματα στις κατευθύνσεις και έχοντας μηδενίσει στην ουσία τα κοινωνικά επαγγέλματα.(Ηλεκτρολόγοι, Υδραυλικού, μηχανοτεχνίτες κλπ.)

Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι οι βαρύγδουπες ειδικές λεπτομέρειες τις οποίες η αντίπαλη παράταξη με το σχετικό αντιπολιτευτικό συμβούλιο υπόσχεται να αλλάξει με την αλλαγή της κυβέρνησης.
Είμαστε σοβαροι; Για ρίξτε μια ματιά στην προηγμένη Ευρώπη. Κάθε μεταρρύθμιση διαρκεί 4 και 5 χρόνια αφού εξετάσουν όλα τα ενδεχόμενα από κάθε πλευρά και άποψη.

Όχι βγάζουμε μια απόφαση και την επομένη την τροποποιούμε για να την αλλάξουμε την μεθεπομένη μέχρι να την πετάξει στο καλάθι των αχρήστων ο επόμενος διαχειριστής των νόμων του εκάστοτε υπουργείου. Άσε που από την πολύ βιασύνη του μεταρρυθμιστικού οίστρου ξεχνάμε τα μισά και στην πρώτη ευκαιρία έρχεται εκείνη η απίθανη δικαιολογία που έπρεπε να επεμβαίνει σε κάθε περίπτωση κι από ένας εισαγγελέας.
«‘Υπάρχει κενό νόμου». Κι ύστερα μιλάμε για σοβαρότητα. Γιατί το κενό στο νόμο το δημιούργησε ο κύριος Τίποτα αφού είχε προβλέψει πρώτα να απαλλαγή από κάθε άστοχη ενέργεια (με επιείκεια ο όρος) και μετά να εφαρμόσει την ανάλογη μεταρρύθμιση.
Καμιά καινούργια μεταρρύθμιση θα γίνει;;;;

Ελοραματιστής

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.